img info@vyzivovyporadce-plzen.cz
img Republikánská 45, 312 00 Plzeň
  • Sledujte nás:
Recepty a novinky
20 Říj

2016

Kroupy s červenou čočkou

Vždy když nevím co rychle uvařit k obědu, zachrání mě červená čočka. Nemusí se namáčet a je opravdu rychle uvařená. Možná až moc rychle oproti jiným luštěninám, proto je dobré čočku při vaření hlídat, abychom ji nerozvařili.

Suroviny:

  • červená čočka
  • pórek nebo cibule
  • shoyu
  • kroupy
  • olej (např. řepkový)

Postup:

Nejprve dám vařit kroupy, doba vaření krup je podstatně delší než vaření čočky.(lepší je kroupy nechat namočit ve vodě, potom uvařit) Cibulku nebo pórek nakrájím a osmahnu na 1,5 polévkové lžíce oleje, přidám čočku a zaleju vodou. Zakápnu lehce sojovou omáčkou shoyu. Čočku občas promíchám a hlídám, abych ji nerozvařila. Vody dávám tak, aby se mi pokud možno vyvařila. Když se mi nestihne vyvařit všechna voda, tyčovým mixerem trošku rozmixuji malé množství vařené čočky. Do čočky vmíchám vařené kroupy a dochutím ještě sojovou omáčkou shoyu.

Kroupy jsou tak trochu zapomenutá potravina. Ve spoustě domácností se kroupy používají stejně jako čočka jen o vánočních svátcích. (kuba) Nebo do uzené polévky. Je to velká škoda, kroupy jsou totiž potravina obsahující sacharidy, zdravé tuky a také bilkoviny a vlákninu. Kroupy obsahují vitamín B a křemík, dále  obsahují fosfor, selen, vápník, hořčík, zinek, měď, mangan a železo. Velmi vhodná potravina při redukci nebo při zvýšeném cholesterolu. Dostupné téměř v každém obchodu a cena příznivá.

Nebojte se kroupy zařadit častěji do jídelníčku jako přílohu, nebo do salátu a nebo na různé zapékané pokrmy.

 

Sdílejte:

Zatím žádné komentáře!

Zanechte svůj komentář